ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن

ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن

ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن

ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن

ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن
ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن
موضوعات
آرشیو
آمار
جستجو
جدید ترین مطالب
تبلیغات
آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟ کردی بهانه تشنگی و آب خواستی ن

ای مرد ای که روی به این سو نهاده ای
بگذر چرا به خانه من تکیه داده ای؟
کردی بهانه تشنگی و آب خواستی
نوشیدی آب و باز هم این جا ستاده ای
وحشت زده است شهر و گواه است حال تو
که آزاده ای و در کف دشمن فتاده ای
مردان کوفه را همه از بیعت یزید
تیغی به دست هست و به گردن قلاده ای
یا خانه را ندانی و گم کرده ای تو راه؟
یا بس که راه رفته ای از پا فتاده ای؟
فرمود طوعه را که منم نایب حسین
من مسلمم که بر رخ من در گشاده ای
سرگشته ام از آن که مرا نیست خانمان
و آن را که خانه نیست ندارد اراده ای
او را شناخت و آن شب پناه داد
زن بود و داشت مردمی فوق العاده ای
فردا دریغ پیکر او پاره پاره شد
از تیغ هر سواره ای و هر پیاده ای
ای مسلم ای بزرگِ مسَلّم تو را سلام
ای گل که زینت در دارالشهاده ای
تو اولین سفیر حسینی که حمزه وار
تا پای جان به راه عقیدت ستاده ای
در زیر تیغ قاتل و بالای کاخ ظلم
اول سلام را تو به آن کعبه داده ای
غیر از ارادة تو نبود این که لب گشود
در وصف تو "مؤید" ما بی اراده ای

 

پایگاه شعر مذهبی رضیع الحسین (ع)


تعداد بازديد : 177
سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت: 9:52
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان

طراح : شیوا موزیک مترجم : قالب گراف