یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال

یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال

یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال

یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال

یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال
یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال
موضوعات
آرشیو
آمار
جستجو
جدید ترین مطالب
تبلیغات
آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
یوسف رحیمی حضرت زینب(س)-مصائب امام سجاد (ع) فرمود: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام ال

حضرت زینب(س)-مصائب

 

 

 

امام سجاد (ع) فرمود:

 

«ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام الفرائض

 

و النوافل عند مسیرنا من الکوفة الی الشام وفی بعض

 

منازل کانت تصلی من جلوس لشدة الجوع والضعف»

 

عمه ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهای واجب

 

و مستحب را اقامه می نمود و در بعضی منازل به خاطر

 

شدت گرسنگی و ضعف، نشسته ادای تکلیف می کرد.

 

ریاحین الشریعه (پیشین)، ج 3، ص 62

 

 

 

هر چند پای بی رمق او توان نداشت

 

هر چند بین قافله جانش امان نداشت

 

بار امانتی که به منزل رسانده است

 

چیزی کم از رسالت پیغمبران نداشت

 

جز گیسوان غرق به خون روی نیزه ها

 

در آتش بلا به سرش سایه بان نداشت

 

آیا به جز حوالی گودال، ساربان

 

راهی برای رفتن این کاروان نداشت؟

 

یک شهر چشم خیره به ... بگذار بگذریم

 

شهری که از مروّت و غیرت نشان نداشت

 

آری هزار داغ و مصیبت کشیده بود

 

اما تنور و تشت طلا را گمان نداشت

 

دیگر لب مقدس قرآن کربلا

 

جایی برای بوسه‌ی آن خیزران نداشت!


تعداد بازديد : 181
سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 11:45
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان

طراح : شیوا موزیک مترجم : قالب گراف