::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 496
نویسنده پیام
khadem
آفلاین



ارسال‌ها: 1291
عضویت: 24 /10 /1390
تشکر کرده: 1
تشکر شده: 77
امام زمان عج و ماه رمضان

امام زمان و ماه رمضان

با سلام

فرا رسید ماه مبارک و پر خیر و برکت رمضا ن برشما مبارک .

تصمیم گرفتیم که قرار عاشقی این هفته را یک جوری با ماه مبارک رمضان و امام زمان (عج) مربوط سازیم . پس همراه ما باشید ...

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.»

هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

- در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

• پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

امام مهدی(عج) و ماه رمضان

زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی ها و کمالات هستم و می دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره مند می شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می گیرد.

دعای امامان نشان می دهد که آن ها هم به درگاه حق تعالی رو می آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می کردند. به همین دلیل است که می گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می گیرد و امتداد می یابد و عالم به سوی کمال حرکت می کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می یابد.

خدایا ، این ماه را برما مبارک گردان و ظهورش را در این ماه محقق فرما - الهی آمین

یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:37
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
khadem
آفلاین



ارسال‌ها: 1291
عضویت: 24 /10 /1390
تشکر کرده: 1
تشکر شده: 77
ارتباط ماه رمضان و امام زمان (عج)
RE : 1

به قلم : حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی(امام جمعه شهر چغادک )

ارتباط اول : وجود مبارک امام زمان (عج) که امام انسانها ، فرشتگان و اجنه و امام مکانها و زمانهاست است ویعنی این ماه امامی دارد که امام زمان (عج) است که امیر المومنین (علیه السلام) در مورد ایشان چنین می فرمایند : « مهدی من،وقتی ظهور کند زمان مطیع و گوش به فرمان اوست » و این ماه امامی دارد که امام زمان (عج) است .

دومین ارتباط : در این ماه مبارک رمضان این است که این ماه ، ماه پاک سازی است و فرصتی است که انسان خود را پاک و مطهر سازد واین امرمقدمه ای جهت ارتباط با امام زمان(عج) است ، یعنی با روزه داری و تحمل گرسنگی و تشنگی آنها را پاک و پاکیزه می کند و سپس وصل می کند به سرچشمه پاکی امام زمان (عج) .

سومین ارتباط : در این ماه این است که این ماه ، ماه نزول فرشتگان است ،اما این فرشتگان کجا نازل می شوند، این فرشتگان و این ملائکه فرودگاهی می خواهند فرودگاه این فرشتگان قلب مطهر امام زمان (عج) است .

چهارمین ارتباط : در این ماه این است که دستور است شیعه هر شب این آرزو را داشته باشد در ماه مبارک رمضان وچیست این آرزو اینکه هر شب بگوید ،خدایا ماآرزو داریم که دولت کریمه به ما بدهی که در این دولت اسلام واهل اسلام عزیز و نفاق و اهل نفاق ذلیل باشد .و هر شب باید آرزوی آمدن امام زمان را بکنیم (دعای افتتاح) .

ارتباط پنجم : این است که هر شب بعد از آرزو دستور است که شکایت کنیم از روزگار به نزد خداوند وبه این وضعیت خشنود نباشیم و بگوییم که خدا یا ما شکایت داریم بجهت از دست دادن پیامبرمان و اینکه امام زمان (عج) ما در غیبت طولانی است و شکایت داریم از تعداد زیاد دشمنانمان و کمی شیعیانمان .

ارتباط ششم : در این ماه این است که در شب قدر که شب امام زمان است یکی از دعاهایی که مستحب است بخوانیم دعای سلامتی آقا امام زمان است که مکررا" باید بخوانیم

ارتباط هفتم : در این ماه : دستور است بعد از هر نماز 5 گانه دعای بعد از فریضه « اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» امام صادق (ع) می فرمایند : هنگام ظهور امام زمان (عج)است که مومنین در قبرها این شادی را به هم می رسانند

هشتمین ارتباط : بعد از هر نماز بخوانیم که خدا یا هر چه فقیر و مسکین است را بی نیاز کن

نهمین ارتباط : این است که بعد از هر نماز بخوانیم وبگوییم که خدایا هر چه گرسنه است را سیر کن و هر چه مریض است را شفا بده ...

دهمین ارتباط : اینکه بخوانیم خدایا هر چه فاسد است را ریشه کن کن ،که این ریشه کنی جز با ظهور امام زمان (عج) میسر نمی شود

یازدهمین ارتباط : با امام زمان در این ماه این است که بخوانیم بعد از هر نماز ،خدایا قرض ودین مسلمانان وما شیعیان را برطرف کن امام صادق (ع) می فرماید: پس از ظهور، امام زمان (عج) کلیه بدهی های شیعیان را هرچند به اندازه ذره خردلی باشد می پردازد.

دوازدهمین ارتباط : صیحه آسمانی است که از علائم حتمی ظهور است که جبرییل ندا سر می دهد حق با علی است و شیعیان علی است لذا ماه رمضان ماه تجلی ولایت است .

یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:39
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
khadem
آفلاین



ارسال‌ها: 1291
عضویت: 24 /10 /1390
تشکر کرده: 1
تشکر شده: 77
در ماه رمضان از یاد امام زمان(عج) غافل نباشیم
RE : 2

در ماه رمضان از یاد امام زمان(عج) غافل نباشیم

دعا برای امام زمان(عج) از مهم ترین وظایف شیعیان در زمان غیبت است که باید شب و روز این عمل را انجام بدهیم.

شیعیان باید همواره به یاد داشته باشند که اگر آسمان نعمت هایش را به زمین فرومی ریزد و اگر زمین اهلش را در خود نمی بلعد و اگر دعاهای آنان مستجاب می شود، همه به برکت وجود حجت خدا بر روی زمین است.

به واسطه امام است که شب و روز، مصیبت ها و بلاهای زمینی و آسمانی که بر ما نازل می شود بدون اینکه

ما متوجه شویم از ما دور می شوند و تمام روزی و نعمت هایی که داریم به برکت وجود پر برکت امام است.

وظیفه ما شیعیان در قبال این همه نعمت، بسیار زیاد است که هر یک از ما باید به این شرح وظایف عمل کنیم و خود را در مسیر عنایات حضرت قرار دهیم.

وظیفه مهم ما در ماه مبارک رمضان که ماه برکت و استجابت دعا است، دعای بی شمار برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) است.

باید با تمام وجود به یاد حضرت بود و با زبان روزه و در لحظات روحانی پس از افطار نیز از خداوند تعجیل در فرج را خواستار شویم.

دعا برای حضرت، تنها به دعای عهد و ندبه و سمات خلاصه نمی شود بلکه باید این دعا در نماز و روزه و تمام مناجات ما متجلی باشد.

یاد امام زمان(عج) کلید حل تمام مشکلات ما اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است زیرا کلید انتظار تمام قفل ها و مشکلات را باز می کند.

دعای بسیار برای وجود مقدس حضرت صاحب الامر(عج) فاصله ها را از بین می برد و بسیاری از موانع را نابود می کند انسان با وصل شدن به دریا دیگر کثیفی و نجسی را به خود نمی بیند.

یکشنبه 22 مرداد 1391 - 14:40
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !