::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 129
نویسنده پیام
khadem
آفلاین



ارسال‌ها: 1291
عضویت: 24 /10 /1390
تشکر کرده: 1
تشکر شده: 77
تب رفیق شدن با چهره ها برای شهرت!!

تب رفیق شدن با چهره ها برای شهرت!!تا به حال به مفهوم عزت و ذلت فکر کرده اید؟چه جوریه که بعضی ها با اینکه ظواهر زندگی مادیشان ارزش آن چنانی ندارد ، علم و سرمایه ی آنچنانی ندارند اما خیلی عزت دارن ، همه دوستشون دارن و رو سرشون به واقع قسم می خورن اما بر عکس عده ای هم هستند که با داشتن ثروت فراوان ، پست و مقام و تحصیلات دانشگاهی عزتی بین مردم ندارن و به قول خودمون کسی براشون تره هم خورد نمی کنه ؟!!به واقع رمز این عزت و ذلت در چیست؟عزت واقعی چیه ، دست کیه ؟! اینکه آدم خودش تلاش کنه تا عزیز بشه و در این مسیر از هر عملی استفاده بکنه ، نتیجه ای داره؟آیا با دروغ گفتن و وعده های دروغین دادن ، با کتمان کردن واقعیات میشه عزیز شد؟تا حالا امتحان کردید؟!در روایتی از امیرالمۆمنین علی علیه السلام داریم که حضرت فرمودند: «من اعتز بغیر الله ذل»(غررالحكم، ص‏478) هر که بخواهد از راه غیر خدا عزیز شود، نه تنها عزیز نمی شود بلکه ذلیل خواهد شد.خیلی حرف بزرگ و قشنگیه ! مفهومش اینه که اگر بخواهیم بگوییم: اگر خانه من قشنگ باشد عزیز می‌شوم، اگر فلان محله زندگی کنم عزیز می شم ، اگر مردم به من رای بدهند عزیز می‌شوم، و در یک کلام اگر بخواهیم عزتمان را از غیر خدا گدایی کنیم ، نتیجه ای جز ذلت ندارد .

پاسخ شما به این سوال خدا چیست؟همانان كه غیر از مۆمنان، كافران را دوستان [خود] مى‏گیرند. آیا سربلندى را نزد آنان مى‏جویند؟
چه قدر شده که در طول زندگی برای کسب عزت ، دست به دامن این و آن شده ایم ؛ در مناسبت ها خواسته ایم با عکس گرفتن با فلانی و انتشار آن در رسانه ها عزیز شویم ، با وصلت با این و آن آقا و آقازاده و داماد و عروس این و آن شدن برای خود عزت و آبرویی را طلب کنیم . سوره نساء آیه 138-139 (انتقاد از سرپرست گرفتن کفار)

بعضی از مسئولین آمار دروغ می دهند تا عزیز بشوند!بعضی هامون موقع ازدواج با مهریه های بالا و جهیزیه های آنچنانی عزت را از مردم گدایی می کنیم تا بین آنها عزیز بشیم. نحوه ی برگزاری مجالسمان و طرز لباس پوشیدن هایمان را نشانه ای برای عزتمند شدن می دانیم ؛ هرچه با شکوه تر و تجملاتی تر ، با عزت تر ! و فراموش کرده ایم که عزت تنها و تنها به دست خداست!قرآن می‏فرماید بعضی‏ها به مال عزتشان را می‏خواهند و بعضی به نفرات «انا اکثر منک مالا و اعزّ نفراً» من سرمایه‏ام از تو بیشتر و نفراتم از تو مقتدرتر، و فراموش کرده اند که فَإِنَّ العِزَّةَ لِلّهِ جَمِیعًاخلاصه در زندگی در تلاش هستیم که عزت را از مردم بخواهیم و این درحالی است که امام سجاد علیه السلام می فرماید: «فَكَمْ قَدْ رَأَیْتُ یَا إِلَهِی مِنْ أُنَاسٍ طَلَبُوا الْعِزَّ بِغَیْرِكَ فَذَلُّوا»(صحیفه سجادیه، دعاى‏28) خدایا چه قدر مردم رفتند سراغ غیر تو، به هوای اینکه عزیز شوند، اما عزیز نشدند.و خدای مهربان نیز در آیات نورانی خود این سۆال را از ما می پرسد که «أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ»( نساء/139)به راستی در مقابل این سۆال خداوند چه پاسخی دارید؟ آیه 139 سوره نسا

1 تا 4 از 8 زهرا اجلال بخش قرآن تبیان

شنبه 03 خرداد 1393 - 10:00
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !